תרגיל בחשיבה כלכלית
תרגיל בחשיבה כלכלית בתחום התקציב במסגרת הכשרת מנהלים - ניהול עצמי
כתב/ערך: מרון טל.
בשנת הלימודים תשע"ג בית הספר "מעלה הגליל" קיבל מהרשות עבור ניהול עצמי 685 ₪ לתלמיד.
בביה"ס 400 תלמידים.
סה"כ ההכנסה בגין סעיף תקציבי זה היה 274,000 ₪.
עקב קשיים כלכליים של רשות החינוך העירונית, הודיע מנהל אגף החינוך כי יאלץ לצמצם לכדי 600 ₪ לתלמיד לשנת הלימודים תשע"ד, משמע: תקצוב של 240,000 ₪.
בעצם מדובר בהפחתה ריאלית של ההכנסות ושל התקציב בהתאם בסכום כולל של: 34,000 ₪.
מעבר לכך, עפ"י נתוני ביצוע, תקציב תשע"ג הסתיים בגירעון של 14,000 ₪, כך שבאופן מצטבר יש לתכנן את תקציב תשע"ד בכיסוי גירעון צפוי של 48,000 ₪.
הנהלת בית הספר התכנסה ונערכה לצמצום.
בדיון היו שהציעו מקורות הכנסה חלופיים לכיסוי הגירעון שנוצר בתכנון התקציבי והיו שהציעו צמצום בהוצאות באופן גורף.
להלן נתוני התקציב הרלוונטיים בש"ח לדיון:
ריכוז ההכנסות בש"ח |
תקציב תשע"ג |
ביצוע תשע"ג |
טיוטת תקציב תשע"ד |
העברות רשות מקומית |
274,000 |
274,000 |
240,000 |
הכנסות נוספות (השכרות, תרומות) |
55,000 |
53,000 |
62,000 |
הכנסות מהורים |
232,000 |
245,000 |
220,000 |
משנה קודמת |
0 |
0 |
14,000 - |
סה"כ ההכנסות |
561,000 |
572,000 |
508,000 |
ריכוז ההוצאות בש"ח |
|
|
|
הוצאות תפעול (מים, חשמל, טלפון וכדומה) |
94,000 |
103,000 |
103,000 |
הוצאות אחזקה |
72,000 |
75,000 |
72,000 |
הוצאות חד שנתיות |
55,000 |
53,000 |
50,000 |
סה"כ הוצאות מינהל (תקורה) |
221,000 |
231,000 |
225,000 |
הוצאות פדגוגיות - חינוכיות |
92,000 |
93,000 |
93,000 |
הוצאות כח אדם - מתקציב ביה"ס |
16,000 |
17,000 |
18,000 |
הוצאות בגין תשלומי הורים |
232,000 |
245,000 |
220,000 |
סך ההוצאות |
561,000 |
586,000 |
556,000 |
גירעון |
0 |
14,000 |
48,000 |
עליכם להציע הצעות פיננסיות ריאליות ותקינות לכיסוי הגירעון הצפוי לשנת תשע"ד תוך כדי מינימיזציה של פגיעה בפעילות של בית הספר ולנמק את הצעותיכם.
בתהליך קבלת החלטות תבחר האופציה הריאלית המיטבית.